Чи замінить ГБО звичайну паливну систему, чи її доведеться знімати?

ГБО дозволяє їхати тільки на газі, не використовуючи бензин. Але штатна паливна система не демонтується. Обидві системи (бензинова і газова) існують паралельно. Може працювати то одна, то інша.

 

Які переваги дає перехід на газ?

Перш за все, на установку ГБО йдуть, щоб економити на паливі – газ, в середньому, в 2 рази дешевше бензину. Є й технічні плюси газу. Пропан-бутанова суміш має октанове число 105 – це більше ніж у будь-якого бензину. Газ згорає в циліндрах двигуна без детонації, рівно і повністю, не змиває масляну плівку, утворюючи набагато менше нагару на стінках і свічках. За рахунок цього двигун працює в більш сприятливих умовах, від чого його ресурс виростає на 30-40%. Особливо це помітно по часу "життя" лямбда-зонда і каталізатора, які при їзді на газі служать удвічі і довше і навіть більше. А це теж хоч і непряма, але економія: як мінімум, на "очистки", як максимум – на великому ремонті.

Які ж недоліки використання газу?

При використанні газу як палива потужність двигуна знижується на 10-15%. При цьому витрата газу виявляється на 15-30% більше, ніж бензину. Газобалонне обладнання збільшує масу автомобіля на 45-70 кг. Балон займає місце в багажнику або вантажному відділенні. І, нарешті, установка ГБО вимагає фінансових витрат.

На який автомобіль можна встановити ГБО?

Теоретично на газ можна перевести будь-який двигун. В тому числі турбований і дизельний. Правда, для дизельних двигунів, газ не так актуальний, як для бензинових. Немає особливих проблем і з типом кузова. Власникам седанів найпростіше – стандартний циліндричний балон без особливого збитку вільного простору ставиться в глибину багажника, за спинку задніх сидінь. Для хетчбеків і універсалів використовують тороїдальні балони, які ставляться в нішу "запаски". Є варіанти і з двома невеликими "бічними" балонами, розміщеними по різних сторонах багажного відділення.

Скільки часу займає заправка балона газом?

Приблизно від 4 до 7 хв.

На скільки вистачає балона газу?

Залежно від об'єму двигуна, режиму їзди, ємності балона – від 200 до 400 км.

Чи можна демонтувати ГБО, без шкоди для автомобіля?

Можна. Але демонтаж, особливо електронних систем, вимагає кваліфікації. Тому, якщо є бажання відмовитися від газу, то розумніше зняти тільки балон, що нескладно зробити самому. Апаратура ж під капотом і магістралі не завадять, і їх можна не знімати.

Скільки часу займає установка газобалонного обладнання?

Установка комплекту газобалонного обладнання на автомобіль займає від трьох годин до двох днів (на восьми і дванадцяти циліндрові двигуни), в залежності від Вашого авто і встановленого обладнання.

Який термін служби ГБО?

Основні вузли системи – балон, редуктор, електроніка – самі по собі служать стільки ж як, наприклад, головка блоку циліндрів. Але різні прокладки, ущільнення клапанів, з'єднань в магістралях доведеться міняти не рідше ніж раз на 2-3 роки, а можливо, й частіше.

Наскільки небезпечно використання газу як палива?

Зараз техніка, звичайно, просунулася вперед. Сучасне електронне ГБО має датчики витоку газу і загоряння, систему скидання тиску при аварії і систему пожежогасіння. У конструкції балонів застосовуються спеціальні шаруваті матеріали і комірчасті наповнювачі, що знижують вибухонебезпечність. За твердженням виробників, зараз машини з ГБО безпечніше бензинових. Тим не менш, у автомобіля з газобалонним обладнанням, особливо при аварії, більше ризик загоряння та вибуху.

Чи правда, що в автомобілі з ГБО жахливо пахне?

Чим якісніше ущільнення в клапанах, вентилі, магістралях, редукторі-випарнику і змішувачі – тим менше вихлоп. Сучасні справні системи майже не поширюють запаху. Але все-таки, в багажнику, де стоїть балон, або під капотом, більше або менше, але іноді пахне.
Запах відсутній у ГБО 4,5 покоління.

Чи можна курити в машині з ГБО?

При несильному запаху газу запалена сигарета в салоні прямої небезпеки не представляє.

Чи впливає наявність ГБО на роботу на бензині?

Правильно встановлене обладнання ніяк не впливає на роботу на бензині. Хоча допускається такий момент – якщо змішувач встановлений над карбюратором, він може трохи збагачувати суміш на бензині, так як частково перекриває подачу повітря. Але це може позначитися тільки на витраті бензину, але ніяк не на якості роботи мотора на бензині.

ГБО і свічки запалювання?

Іноді говорять, що для газу потрібні свічки, відмінні від звичайних, деякі фірми навіть роблять свічки з написом LPG (тип для газу). Але досвід показує, що для їзди на газі підходять звичайні свічки. Але найголовніше, щоб ці свічки були справними.

Чи правда, що при їзді на газі прогорають клапана?

Не зовсім так. Клапана прогорають, якщо величина зазорів в них стає менше встановленої заводом виробником. Особливість експлуатації автомобіля на газі полягає в тому, що в процесі роботи зазори клапанів (особливо випускних) зменшуються на відміну від експлуатації на бензині. Тому, у встановлені заводом виробником терміни регулюйте зазори в клапанах, причому бажано при регулюванні виставляти їх по верхній межі допуску. На автомобілях з гідрокомпенсаторами цієї проблеми не існує.

Як часто міняти повітряний фільтр при їзді на газі?

Будь-яке ГБО на авто більш чутливе до чистоти повітряного фільтра. Тому рекомендують міняти повітряний фільтр трохи частіше, ніж при їзді на бензині. Ну, припустимо, не раз в 15000 км, а раз в 10000-12000 км. Якщо витрата газу Вашого автомобіля збільшилася, то спробуйте подивитися на повітряний фільтр.

Що таке випарник?

Як правило, випарник суміщений з редуктором в одному корпусі. Його завдання в тому, що коли в редукторі йде зниження тиску з 10-15 атмосфер до атмосферного тиску, виділяється багато холоду. Для того щоб редуктор не обмерз, його підігрівають тосолом системи охолодження двигуна.

Чому автомобіль погано заводиться на газі?

Для електронних редукторів причини наступні: неправильне регулювання (збавляючи чутливість), несправність редуктора (негерметичність діафрагми другого ступеня), несправність дозволяючого електроклапана (замкнуті витки, заїдання якоря), несправність блоку електроніки (не дає пуск газу при включенні, дає занадто мало газу при включенні), несправність стартера (через що не включаються електроклапани), несправність двигуна (знос циліндро-поршневої групи). Для вакуумного редуктора додамо недостатність розрідження у впускному колекторі внаслідок підсосу, зносу поршневої групи, несправності стартера. Для вакуумних редукторів для кращого пуску рекомендується встановлювати електромагніт примусової подачі газу.

Чи потрібно проходити спеціальне ТО для газового обладнання?

Потрібно. Двічі на рік робиться огляд системи на предмет витоків, якщо система електронна, то проводиться діагностика блоку. Обов'язково необхідно проводити випробування балонів: для пропану – кожні два роки, а для метану – три роки.