Ми боїмося того, чого не знаємо. А як влаштовано газове обладнання знають взагалі одиниці. Але всім відомо, що газ небезпечний, він може вибухнути.

Якщо все зроблено правильно, ГБО не таїть в собі особливих небезпек. Просто так вибухнути газ не може. Сучасні балони кращих виробників дуже міцні, надійні і безпечні. Товщина їх металу становить 3-6 мм, що в рази більше товщини паливного бака.

Якщо порівнювати бензинові баки, то в сучасної автомобільної промисловості вже з 1974 року більшість автовиробників застосовують пластикові паливні баки. Пластикові ємності мають багатошарову структуру, в яку включені поліетилен високої щільності, клейові склади і бар'єрний шар з поліаміду. Прабатьки пластикових бензинових баків досі випускають одношарові паливні баки. Вам не стало страшно, що бензобак складається з поліетилену? І нічого, і BMW, і Honda, і AUDI їздять з пластиковими баками.

Пропан-бутанова суміш знаходиться в системі під тиском, максимально не перевищує 16 атмосфер, на практиці рідко перевищує 10 атмосфер. А автомобільний газовий балон для газу пропан-бутан розрахований на тиск мінімум 25-30 атмосфер. Виходить, що запас міцності балона, як мінімум в 2 рази перевищує тиск у звичайних умовах експлуатації. 

У Європі проводять випробування «на розрив». Виробники автомобільних балонів для скраплених вуглеводневих газів, при кожній зміні партії сталі, використовуваної для виготовлення продукції, проводять наступні тести. Вони накачують балони тиском, поки ті не розірвуться. На випробуваннях ці балони рвуться при тиску в 80-100 атмосфер. Згідно з вимогами безпеки, у разі загоряння автомобіля, у пасажирів має бути достатньо часу, щоб покинути машину. Також проводяться тести, де повний газовий балон кидають у вогонь. Як тільки тиск в балоні перевищить 25 атм, спрацює запобіжний клапан, і станеться контрольоване підбурювання тиску. В такому випадку, балон запобігає вибуху, дає можливість газу безпечно вигоріти.

Найголовніша умова для безпечної експлуатації ГБО – відсутність запаху газу. Якщо всі з'єднання герметичні, його не буде. А от якщо запах з'явився, це серйозний сигнал до того, що використання системи потрібно припинити і не відновлювати доти, поки її не перевірить фахівець.

Якщо в салоні пахне газом, то негайно закрити вентилі балона і продовжити рух на бензині, до з'ясування причин. А причин може бути дві. Перша – витік і потрапляння в салон незгорілого одоранту з системи випуску відпрацьованих газів. Друга – несправність запірної арматури (що трапляється вкрай рідко). При справній системі в салоні газом не пахне! Неодноразово згадуваний «запах газу» пов'язаний, як правило, або з неправильно проведеним ТО (зливом конденсату на системах подачі газу), або з негерметичністю вихлопної системи, при якій незгорілий одорант задуває в салон через повітрозабірники. Цей запах неприємний, але не може служити причиною загоряння.

З приводу запаху: його немає на авто з ГБО-4 покоління. Така проблема властива тільки попереднім поколінням ГБО. Безпека не обмежується тільки використанням правильного автомобільного газового обладнання. Особливі вимоги газ пред'являє до стану електрики автомобіля, до його системи запалювання і чистоти повітряного фільтра.

Любителям активної їзди потрібно пам'ятати, що «крутити» двигун, що працює на газу, вище 5000 об/хв вкрай небажано, щоб не допустити перегріву деталей силового агрегату. Втім, деякі виробники для таких випадків наділяють своє обладнання алгоритмом роботи, при якому, у разі розкручування мотора до оборотів вище 4000, відбувається автоматичне перемикання на бензин.

Якщо бензин в автомобілі вже «приручили», то як забезпечується безпека пасажирів в автомобілі, переобладнаному для роботи на газі? Це дійсно треба знати, щоб прийняти рішення – чи встановлювати газ взагалі? Якщо встановлювати, то яке обладнання вибрати? На чому можна заощадити? А на чому не варто? Якою повинна бути установка? На що потрібно буде звернути увагу при виборі комплектації обладнання, яке буде встановлюватися на Ваше авто?

Якщо Ви цього не знаєте – Ви це не контролюєте. І приймаєте рішення тільки з позиції – де можна встановити газ дешевше, не вдаючись у подробиці. Посперечатися з цим складно, однак у цьому випадку ми знову і знову змушені повертатися до теми вибору якісного, фірмового обладнання і дійсно професійного установника.